سوال1: نحوه ثبت نام در سامانه چگونه است؟
به سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت به نشانی parvaneh.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و عبارت “جهت عضویت کلیک فرمایید” را برگزینید.
سوال2:نحوه استفاده از سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت به چه صورت است؟
در صورتی که واجد شرایط تاسیس یک مرکز درمانی باشید، می بایست برای دریافت پروانه فعالیت خود و یا انجام اصلاحات در آن از طریق ثبت نام و یا ورود به سامانه یاد شده اقدام نمایید. در صورتی که اولین بار است از این سامانه استفاده می کنید، ابتدا باید در سامانه ثبت نام نمایید.
سوال3 : سرویس ها و خدمات ارائه شده در این سامانه شامل چه مواردی است؟
امکان ارائه خدمات دیگری نیز از طریق سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت نیز وجود دارد که این خدمات عبارتند از:
- امکان دریافت و یا تمدید مدت زمان پروانه های بهره برداری و مسئول فنی
- تغییر و ویرایش اطلاعات پروانه مانند نام موسس، تغییر مسئول فنی، افزایش بخش یا دریافت تجهیزات
- دریافت موافقت اصولی جهت ارتقای تجهیزات سرمایه ای و بالابردن تعداد بخش ها
- صدور مجوز و موافقت اصولی جهت راه اندازی موسسات پزشکی
سوال4:برای ورود به سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت چه اطلاعاتی لازم است؟
درج کد ملی و رمز عبور مشخص شده در زمان ثبت نام برای ورود به این سامانه الزامی است.
سوال5 : درصورتی که متقاضی رمز عبور خود و همچنین ایمیلی که با آن در سامانه ثبت نام نموده را فراموش کند چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
پاسخ : به دانشگاه مربوطه مراجعه می نماید و رییس اداره صدور پروانه ها ایمیل ایشان را تغییرمیدهد. در صورت فراموشی رمز از سایت صدور پروانه گزینه فراموشی رمز انتخاب شود
سوال 6: در فرآیند افزایش بخش چه درخواستهایی را می توان همزمان ارسال نمود؟
پاسخ:درخواست بخش های تفویض نشده را نمی توان همزمان با بخش های تفویض شده درخواست نمود.
درخواست های بخش بستری را نمی توان با سایر بخش ها ارسال نمود و بخش های نیازمند موافقت اصولی و قرارداد تاسیس را نمیتوان در یک درخواست ارسال نمود.
سوال7: چه زمانی باید درخواست تمدید موافقت اصولی را ارسال نماییم؟
پاسخ: دو ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار موافقت اصولی
سوال8: چه زمانی باید درخواست تمدید پروانه ها ی بهره برداری و مسئول فنی را ارسال نماییم؟
پاسخ: دو ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار پروانه بهره برداری و مسئول فنی
سوال9: گزارش پیشرفت کار شامل چه چیزی است؟
پاسخ: مستندات پیشرفت کار مدارکی است که نشان دهنده اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت تکمیل مراحل بهره برداری می باشد. این مدارک، مستندات خرید یا اجاره ملک، ساخت و آماده سازی فضاها، تاییدیه های نظارتی کسب شده از مراجع ذیصلاح، مستندات سفارش و خرید تجهیزات و ... را شامل می گردد.
سوال10: در قسمت شبکه بهداشت در درخواست موافقت اصولی کدام شبکه را انتخاب نمایم؟
پاسخ: نیاز به انتخاب شبکه نیست، ستاد معاونت درمان انتخاب شود.
سوال11: برای اخذ تاییدیه آتش نشانی به کجا مراجعه نمایم؟
پاسخ: سازمان آتشنشانی شهر مربوطه
سوال 12: جهت اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور کدام شرکت ها معتبر می باشند؟
پاسخ: شرکتهای اعلام شده در سایت سازمان ملی استانداد ایران
سوال13: آدرس وزارت کار جهت اخذ تاییدیه وزارت کار کجا می باشد؟
پاسخ: خیابان طالقانی شرقی – بین کوچه شهید خراسانیان و طالقانی 41
سوال14: درخواست ارسالی را از سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها کجا پیگیری نمایم؟
پاسخ: از قسمت پیگیری درخواستها در سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها در قسمت وضعیت جاری
سوال15: شماره حساب و تعرفه فیش واریزی کجا است؟
پاسخ: در سامانه صدور پروانه ها برای هر درخواست در قسمت پایین پرداخت تعرفه و از طریق لینک http://daramad.behdasht.gov.ir با وارد نمودن کد ملی و فرایند انتخابی (موافقت اصولی ،پروانه بهره برداری ،تمدید ..........) شناسه واریز و مبلغ را دریافت نمایید و سپس به بانک جهت پرداخت مراجعه نمایید
سوال16: آدرس دفتر فنی دانشگاه کجاست؟
پاسخ: بجنورد- میدان دولت ستاد مرکزی دانشگاه –مدیریت فنی
سوال17: آیین نامه موسسه را از کجا میتوانم بگیرم؟
پاسخ: ازسایت صدور پروانه ها Parvaneh.behdasht.gov.irقسمت آیین نامه ها
یا از سایت معاونت درمان و انتخاب اداره صدور پروانه در قسمت آیین نامه ها و دستورالعملها
سوال18: پروانه موسسه چه مدت زمانی بعد از کمیسیون صادر می شود؟
پاسخ: در سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها بعد از انجام تمام مراحل صدور پروانه، صدور پروانه به شما اعلام میشود.
سوال19: هر فرد در چند موسسه می تواند نماینده قانونی باشد؟
پاسخ: هر فرد فقط در یک موسسه میتواند نماینده قانونی باشد.
سوال20: هر فرد چند بار می تواند بعنوان موسس معرفی شود؟
پاسخ: هر فرد یکبار بصورت حقیقی و یکبار( بصورت حقوقی :یکی از اعضای شرکت) می تواند بعنوان موسس یک موسسه درمانی معرفی شود.
سوال21: آیا در مرحله موافقت اصولی میتوان درخواست تغییر موسس یا درخواست تغییر منطقه شهرداری را ارسال نمود؟
پاسخ: خیر در مرحله موافقت اصولی امکان تغییر موسس و تغییر منطقه شهرداری وجود ندارد.
سوال22: اجاره نامه ارائه شده باید بنام چه فردی باشد؟
پاسخ: اجاره نامه باید حتما بنام فرد موسس مندرج در موافقت اصولی اخذ شده باشد.
سوال23: تا چه مدت زمانی متقاضی پس از اخذ موافقت اصولی مهلت دارد که مکان خود را به دانشگاه معرفی نماید؟
پاسخ: ظرف مدت زمان اعلام شده در بند اول قرارداد تاسیس بر حسب هر نوع موسسه متقاضی مکلف است که ملک را معرفی و در درخواست بهره برداری مراحل تکمیل اسناد ملک و اخذ تاییدیه نقشه ها را به اتمام برساند.
سوال24: هر مسئول فنی حداکثر چند شیفت کاری را میتواند بعنوان مسئول فنی تقبل مسئولیت نماید؟
پاسخ: حداکثر شیفت کاری که هر مسئول فنی میتواند تقبل نماید دوشیفت کاری متفاوت می باشد. شایان ذکر است شیفت شب معادل دو شیفت می باشد.
سوال25: هر فرد حداکثر چند شیفت کاری را میتواند بعنوان پرسنل همکار در موسسه درمانی معرفی شود؟
پاسخ: حداکثر شیفت کاری که هرفرد میتواند معرفی شود دوشیفت کاری متفاوت می باشد. شایان ذکر است شیفت شب معادل دو شیفت می باشد.
سوال26: آدرس وزارت بهداشت کجا می باشد؟
پاسخ: میدان صنعت،ایوانک، بلوار ایوانک شرقی، خیابان سیمای ایران
سوال27: موسسه حقوقی به چه معنا می باشد؟
پاسخ: به شرکتهایی مانند : شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی خدمات بهداشتی و درمانی که دارای اساسنامه و روزنامه رسمی ثبت شده می باشند، موسسه حقوقی گفته میشود.
سوال28: اگر متقاضی رمز خود را فراموش نمود باید چه کاری انجام دهد؟
پاسخ: به آدرس سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها مراجعه و از گزینه رمز عبور خود را فراموش نموده ام اقدام نماید.
سوال29: در هر فرآیند سامانه صدور پروانه ها چگونه مدارک را بارگزاری نمایم؟
پاسخ: متقاضی مکلف است قبل از شروع هر فرآیند فایل راهنمای اجرای هر فرآیند را بصورت کامل مطالعه نماید
سوال30: شرایط و استانداردهای مربوط به مکان موسسه را از کجا باید اخذ نمود؟
پاسخ: به مدیریت نظارت و اعتباربخشی و اداره ارزیابی فضاهای درمانی و کارشناسان ذی ربط مراجعه نمایید. همچنین در آیین نامه مرتبط هر موسسه به تفسیر قید شده است .
سوال 31: آدرس معاونت بهداشتی دانشگاه کجاست؟
پاسخ: بجنورد – خیابان چمران-کوچه یادگار
سوال 32: مرورگر مناسب جهت کار با سامانه اداره صدور پروانه ها کدام مرورگر میباشد؟
پاسخ: مرورگر فایرفاکس، حتی المقدور از تلفن همراه استفاده نفرمایید.
سوال 33: در فرآیند تغییر آدرس از چه زمانی میتوان مکان موسسه را به آدرس جدید منتقل نمود؟
پاسخ: پس از اخذ تاییدیه اولیه مکان و تایید کمیسیون قانونی ماده 20 دانشگاه
سوال 34 : آدرس مکان موسسه را چگونه در سامانه معرفی نمایم؟
پاسخ: از فرآیند بهره برداری مطابق با منطقه موافقت اصولی در قسمت معرفی مکان، محل مشخص شده برای هر قسمت آدرس در سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها
سوال 35: معرفی نامه های مرتبط با اداره تشخیص هویت، سازمان نظام پزشکی و آزمایشگاه برای انجام عدم اعتیاد را از کجا بگیرم؟
پاسخ: پس از معرفی موسس/ مسئول فنی/ پرسنل در سامانه الکترونیکی اداره صدور پروانه ها در قسمت استعلام ها نامه ها صادر و قابل دانلود میباشد.
سوال 36 برای معرفی پرسنل کدام موسسات ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد الزامی است؟
پاسخ: مراکز ارائه خدمات بالینی در منزل، مراکز ارائه خدمات پرستاری، موسسه فیزیوتراپی و مرکز درمان سوء مصرف مواد،موسسات رادیولوژی و سونو گرافی
سوال 37: چکونه درخواست موسسه در سامانه ثبت گردد :
پاسخ: ابتدا از طریق درگاه ملی مجوزها در خواست مربوطه ثبت سپس از طریق کار پوشه ایجاد شده به سامانه صدور پروانه ها جهت ادامه فرایند ها لینگ می گردد