توافقنامه تصویربرداری

50 ١:٢٧ ق.ظ

توافق نامه سطح خدمات

عنوان خدمت : ارائه خدمات درماني تصویر برداری

 

1-مقدمه :

نظام بهداشتي و درماني به هر صورتيكه باشد خواه با مشاركت بخش دولتي يا بخش خصوصي وجود استانداردهايي روشن و جامع را به منظور ارزيابي خدمات بهداشتي درماني اجتناب ناپذير مينمايد. يكي از واحدهاي بيمارستانها كه تشخيص و ادامه درمان بيماران را مورد پشتيباني قرار ميدهد بخش راديولوژي است كه با تامين خدمات تصويربرداري به بهبود بيمار كمك ميكند و در واقع يكي از مجموعههاي تشخيصي به حساب ميآيد كه بخشي از سرمايه هاي ثابت و نيروي انساني بيمارستان در

اين واحد متمركز گرديده است.

2-هدف : هدف اصلي تأمين حفظ و ارتقاي سلامت مردم ميباشد كه علاوه بر آن افزايش اميد به زندگي است .

بدست آوردن نتايج مطلوب در زمينه فعاليتهاي تشخيصي بر روي بيماران است، بنابراين، كنترل در اين بخش داراي اهميت اساسي است كه شامل اهميت استانداردها، ارزيابي روشها با استانداردهاي پذيرفته شده و اصلاح انحرافات از اين استانداردها. در سالهاي اخير آثار زيان آور پرتوهاي يونساز، جامعه پزشكي را برآن داشت تا با اجراي استانداردها و محدود كردن پرتو دهي به بيمار و كاركنان و انتخاب روشهاي مناسب و نيز آشنايي با دستگاهها، حتي المقدور ميزان پرتوگيري افراد و آثار مضر پرتوها را كاهش دهد. ابتدا راديولوژيستها و سپس كاركنان وظيفه تامين ايمني بيمار را بعهده دارند و اين امر با بكارگرفتن ميزان پرتو كمتر و ايجاد راديوگرافي با كيفيت بهتر با پرتودهي كمتر و جلوگيري از اشتباه و تكرار راديوگرافي و كاهش پرتودهي به بيمار يا كاركنان انجام ميپذيرد اگرچه تنها بيمار است كه بايد تحت تابش اوليه قرار گيرد، اما آزمونهاي بسياري نشان داده اند كه پرتوكاران نيز ممكن است در نتيجه تشعشع پراكنده ثانويه يا نشتي از لامپ تحت تابش پرتو قرار گيرند. اعمال روشهاي مورد استفاده براي كاهش تابش گيري بيمار به كاهش تابش گيري كاركنان نيز منجر خواهد. از طرفي نبايد فراموش كرد بسياري از مشكلات در اداره اين بخش مربوط به كمبود مهارتهاي مديريتي است و زمانيكه مديريت در اين بخش استانداردها و كيفيت لازم را نداشته باشد اداره بخش با مشكلات بسياري همراه خواهد شد .

3- مسئولیت :

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  به عنوان متولی وظیفه برنامه ریزي ،اجرا و نظارت بر عهده دارد.

4-تعهدات متقابل خدمت گيرنده و دستگاه اجرایي

- گيرنده خدمت بايد به تمام خدمات به گونه اي دسترسي داشته باشد كه تمام خدمات پيش بيني شده را در حداقل زمان ممكن در بيمارستانهاي تابعه يا بخش خصوصي به صورت كامل دريافت نمايد .

انجام و ارائه تمامي خدمات تصوير برداري سرپايي شامل ) تصوير برداري – Mri - CTScan - OPG و ...... برابر دستورالعمل ها و آيين نامه هاي ابلاغي وزارت بهداشت .

5-هزینه و پرداختها :

هزينه هاي خدمات تصوير برداري سرپايي در بخش دولتي معادل 30 درصد) تعرفه دولتي( بعهده مراجعين و مابقي مطابق با تعهد بيمه خدمات درماني ايشان خواهد بود

6-دوره عملكرد :

اين توافقنامه تا زماني بضاعت واحدهاي دانشگاهي ارائه دهنده خدمت و پوشش هاي حمايتي وزارت متبوع اعتبار خواهد داشت

7-خاتمه توافقنامه

خاتمه توافقنامه در صورت حذف تعهدات از ناحيه وزارت بهداشت خواهد بود .__


فاقد نظر