صدور پروانه

67 ١:١٤ ق.ظ

1\توافق نامه سطح خدمت "  صدور، تمدید ، اصلاح، ابطال و لغو پروانه موسسات سلامت "

-مقدمه

فرآیند صدور پروانه موسسات درمانی داراي 2 فصل عمده با اخذ مدارك متفاوت می باشد که شامل :

- صدور موافقت اصولی

- صدور پروانه هاي قانونی

در مرحله صدور موافقت اصولی بنا به نوع درخواست که شامل بیش از 50 نوع موسسه و مرکز پزشکی و پیراپزشکی میتواند باشد، مدارك متقاضیان )حقیقی، حقوقی، دولتی و عمومی غیر دولتی( اخذ و بعد از تکمیل مدارك در کمیسیون ماده 20 دانشگاه مطرح و بعد از تایید در کمیسیون، جهت درخواست ارائه گردیده، موافقت اصولی صادر می شود بجز درخواستهاي تاسیس بیمارستان، مرکز جراحی محدود و سرپایی، مرکز تصویربرداري )و با عنایت به بخشنامه جدید( کلیه درخواستهاي تاسیس مراکز مرتبط با سازمانها و نهادهاي عمومی غیر دولتی و وابسته به نیروهاي مسلح که کمیسیونهاي ماده 20 وزارت مطرح و بعد از تایید موافقت اصولی صادر می گردد.

در مرحله صدور پروانه هاي قانونی نیز که شامل مراحل صدور پروانه هاي بهره برداري، مسئول فنی، تغییر ساعت فعالیت، تغییر موسس، تغییر آدرس، افزایش یا کاهش بخش و تمدید پروانه بهره برداري و مسئول فنی و سایر موارد مرتبط بعد از اخذ پروانه هاي بهره برداري می باشد نیز مانند مرحله موافقت اصولی بعضی موارد در دانشگاه و سایر موارد در وزارت انجام میگیرد.

2-هدف

هدف از این توافقنامه، ارائه با كيفيت خدمت صدور پروانه موسسات پزشکی طبق ضوابط و آیین نامه های وزارت بهداشت (همگی در قالب فایل های قابل مشاهده در پرتال معاونت و سامانه صدور پروانه ها)به متقاضیان می باشد.

3-مسئولیت

اداره صدور پروانه ها طبق قوانین و مقررات وزارت بهداشت به منظور تسهیل در صدور مجوزهای موسسات اقدامات لازم را انجام می دهد.

  • مسئوليتهاي اداره صدور پروانه ها
  • کمک و راهنمایی به متقاضیان جهت ثبت صحیح درخواست
  • بررسي درخواست اولیه توسط رئیس اداره و سپس ارجاع به کارشناس
  • صدور پروانه موسسه پس از انجام کامل فرایند
  • دریافت کلیه مدارک از متقاضیان به شکل فیزیکی و ارسال به بایگانی

 

4-تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی

* خدمت گیرندگان سامانه صدور پروانه ها مکلف هستند درخواست و مدارک مورد نیاز را جهت دریافت خدمات از طریق سامانه Parvaneh.behdasht.gov.ir  ارائه نمایند

ادراه صدورپروانه ها مکلف است متقاضیان را در ابتدا نسبت به درخواست راهنمائی و چگونگی ورود  به سامانه و ثبت اطلاعات را توضیح دهد

*متقاضی دریافت خدمت مکلف است مدارك خود را منطبق با  توضیحات درج شده در شناسنامه خدمت مورد نظر به این دستگاه ارائه نماید.

*موارد مربوط به زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه مراجعه حضوري متقاضی، نحوه دسترسی و زمان هاي دسترسی به خدمت و  کلیه جزئیات خدمت بصورت کامل در فهرست خدمات ذکر شده است.

 

5-هزینه ها و پرداخت ها

براساس نوع درخواست هزینه ها منطبق با تعرفه موجود در سامانه دریافت می گردد

6-دوره عملکرد

این توافقنامه سطح خدمت تاز مانی کهلیست خدمات توسط وزارتخانه ارائه و تایید می شود و دستورالعل های مربوطه تغییر نکند ، اعتبار خواهد داشت.

7-خاتمه توافقنامه:


فاقد نظر