سوالات انتقال

16 ١٢:٢٢ ب.ظ

1-برای درخواست انتقال چه شرایطی باید وجود داشته باشد؟ طبق شرایط آیین نامه انتقال دانشجویان، در صورتی که دانشجو دارای یکی از شرایط ذیل باشد به شرط موافقت مبدأ و مقصد می تواند انتقال یابد:

الف-شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو، به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی، بعد از قبولی دانشگاه به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.پ

 ب-بیماری صعب العلاج یا معلولیت موثر دانشجو بعد از قبولی دانشجو (به نحوی که به تشخیص شورای پزشکی دانشکده به طور مستقل قادر به زندگی نباشد)

 ج-ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر بعد از قبولی در دانشگاه که محل تحصیل یا اشتغال همسر به تأیید مراجع ذیربط، در شهر دیگری (مقصد) باشد.

 د- دارا بودن نمره علمی کد رشته محل مقصد با تأیید دانشگاه مبدأ.

2-آیا در صورت انتقال باید شهریه پرداخت شود؟

 در صورتی که دانشجو دارای یکی از شرایط انتقال (ذکر شده) باشد و مستندات قابل قبول ارائه نماید، از پرداخت شهریه معاف می گردد. در غیر این صورت بایستی شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت نماید. در مواردی که دانشجو در دانشگاه مبدأ شهریه پرداز باشد، در صورت انتقال به این دانشگاه در قالب شهریه پرداز منتقل می گردد.

 3-چه زمانی برای ثبت درخواست انتقال بایستی  اقدام شود؟

طبق جدول زمانبندی نقل و انتقالات که در هر نیمسال از سوی وزارت متبوع ارسال می گردد، سامانه جهت ثبت درخواست دانشجویان فعال می گردد. (سامانه معمولا برای نیمسال اول تحصیلی در میانه اردیبهشت ماه و برای نیمسال دوم در میانه آبان ماه فعال می گردد)


فاقد نظر