بیانیه سطح توافق ارائه ریزنمرات

19 ١:٢٩ ق.ظ

توافقنامه سطح خدمت " ارائه ریزنمرات دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی"

  1. مقدمهپس از اعلام فراغت از تحصیل دانش آموختگان به وزارت متبوع ، دانش آموختگان متقاضی خروج از کشور و یا دانش آموختگانی که مقاطع بالاتر پذیرفته شده اند و متقاضی صدور مدرک تحصیلی می باشند چنانچه معافیت از طرح یا پایان طرح دارند و  خدمت نظام وظیفه آنها تعیین تکلیف شده باشد(پایان نظام وظیفه یا معافیت از نظام وظیفه) و تعهدات خود (آموزش رایگان و تعهدات خاص) را به طور کامل به پایان رسانیده اند و یا متقاضی خرید تعهدات خود بوده و از نظر قوانین اجازه خرید تعهدات خود را داشته باشند و از نظر آئین نامه های آموزشی مجاز به اخذ مدرک تحصیلی باشند می توانند مدارک مورد نیاز را در سایت وزارت متبوع بارگذاری نمایند .

 

  1. هدف

هدف از این توافقنامه ارائه با کیفیت خدمت  ارائه مدرک تحصیلی به انضمام ریزنمرات پایان تحصیلات به دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی طبق ضوابط و آیین نامه های وزارت بهداشت می باشد.

دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی، قبل از خروج از کشور نیاز به اخذ ریزنمرات جهت ترجمه و ارائه به وزارت متبوع دارند

متن نمونه:

  • هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، کیفیت تحویل مدرک تحصیلی به انضمام ریزنمرات به دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی مورد توافق قرار گیرد.
  1. مسئولیت­

اداره دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به منظور تسهیل در ارائه ریزنمرات اقدامات لازم را انجام می دهد.

مسئولیتهاي اداره دانش آموختگان در زمینه صدورمدرک تحصیلی پایان تحصیلات به انضمام ریزنمرات به دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی :

 

کمک و راهنمایی به متقاضیان جهت ثبت صحیح درخواست در سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان وزارت به آدرس: http://eg.behdasht.gov.ir

بررسی درخواست اولیه توسط مسئول اداره و سپس ارجاع به کارشناس

بررسی مدارک و مستندات متقاضی و در صورت داشتن نقصی در مستندات ارسالی، بازخورد به متقاضی در جهت اصلاح نواقص

ارسال مستندات پس از رفع نواقص به وزارت متبوع

ارسال لینک مبلغ خرید تعهدات برای متقاضی توسط وزارت متبوع در صورت کامل نبودن تعهدات

دریافت مجوز صدور مدرک پس از تایید مدارک توسط کارشناس وزارت

صدور دانشنامه و تأیید نهایی آن توسط رئیس دانشگاه

تهیه یک کپی از مدرک و بایگانی آن در پرونده فیزیکی و الکترونیکی متقاضی

تحویل حضوری یا پستی مدرک تحصیلی به انضمام مجوز صدور مدرک و ریزنمرات دوره تحصیلی  به متقاضی

  1. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی

خدمت گیرندگان  سامانه  صدور مدرک تحصیلی دانش آموختگان مکلف هستند درخواست خود را در سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان ثبت نموده و اسکن مدارک و مستندات مورد نیاز را در سامانه مزبور بارگزاری نمایند.

اداره دانش آموختگان دانشگاه مکلف است متقاضیان را در ابتدا نسبت به درخواست راهنمائی و چگونگی ورود به سامانه و ثبت اطلاعات رادر قالب فایل راهنما در سامانه فوق توضیح دهد.

این بخش، قوانین و مقرراتی را که به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اجازه می­دهد خدمت ارائه شده در توافقنامه سطح خدمت را ارائه کند، مستند می­کند. همچنین به صورت شفاف بیان می­شود که دستگاه چه مسئولیت قانونی در قبال شهروند متقاضی خدمت دارد. 

مدارک لازم جهت صدور مدرک تحصیلی و ریز نمرات دانش آموختگان

  • ۱-     عکس ۴ × ۳
  • ۲-     کارت ملی
  • ۳-     تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت جهت آقایان
  • ۴-     تصویر انجام یا معافیت از طرح نیروی انسانی جهت رشته های طرح اجباری (پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل،  هوشبری، فوریتهای پزشکی)
  • 5- تسویه حساب کامل با صندوق رفاه( جهت اخذ پرینت تسویه صندوق رفاه به معاونت دانشجویی دانشگاه استان محل زندگی خود  و یا سامانه صندوق رفاه دانشجویان مراجعه نمایید.). https://students.srd.ir
  • 6- اصل دانشنامه و مجوز تحویل مدارک مقطع تحصیلی قبلی دانشگاهی برای دانش آموختگان داراي دو یا چند مقطع تحصيلي

          7-ارائه گواهی کار که می بایست موارد ذیل مورد نظر قرار گیرد:

-گواهی مذکور از سازمان دولتی یا بخش خصوصی معتبر صادر شده باشد.

-دارای تاریخ و شماره در بالای نامه و مهر و امضای معتبر در پایان باشد.

تاریخ شروع و پایان کار با ذکر نیمه وقت یا تمام وقت بودن اشتغال دانش آموخته قید گردد.

در مورد کارمندان رسمی دولت که در زمان تحصیل به کار اشتغال داشته اند استفاده یا عدم استفاده از ماموریت آموزشی،یا سایر تعهدات می بایست قید گردد.

         استفاده از احکام کارگزینی در بخش دولتی در صورتی می تواند به عنوان گواهی کار مورد قبول واقع شود که :سابقه خدمت(سنوات)در        آن ذکر شده باشد

  •  
  • فرآیند روشن و کارآمدی برای حل و فصل تناقضات و جبران عدم ارائه خدمت در نظر گرفته شود.
  • متقاضی دریافت این مدرک تحصیلی  مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این اداره ارائه نماید. http://eg.behdasht.gov.ir

 

  1. هزینه­ها و پرداخت­ها

چنانچه دانش آموخته ای متقاضی صدور مدرک تحصیلی به انضمام ریزنمرات می باشد و تعهدات آموزش رایگان خود را بطور کامل انجام نداده و مجاز به دریافت مدرک تحصیلی باشد می بایستی هزینه مابقی تعهدات بر اساس هزینه ای که وزارت متبوع هر سال اعلام میکند پرداخت نمایید .

طبق پیشنهاد شورای منتخب آموزشی دانشگاه و موافقت هیأت امناء دانشگاه، مقرر گردید به ازای صدور مدرک تحصیلی پایان تحصیلات، مبلغ 800000 ریال معادل هشتاد هزار تومان  بابت ابطال تمبر و هزینه ارسال پستی مدرک،توسط دانش آموخته پرداخت گردد.

  1. دوره عملکرد

این توافقنامه سطح خدمت تا زمانی که لیست خدمات توسط وزارتخانه ارائه و تأیید می شود و دستورالعمل های مربوطه تغییر نکند اعتبار خواهد داشت.

  1. خاتمه توافقنامه

 

این توافقنامه سطح خدمت تا زمانی که لیست خدمات توسط وزارتخانه ارائه و تأیید می شود و د ستورالعمل های مربوطه تغییر نکند اعتبار خواهد داشت.

 


فاقد نظر