بیانیه سطح توافق صدور گواهی موقت

20 ١٣:٢٢ ب.ظ

توافقنامه سطح خدمت " صدورگواهی موقت پایان تحصیلات به دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی"

  1. مقدمه

دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی، قبل از احراز شرایط لازم جهت اخذ دانشنامه یا به عبارتی آزادسازی مدرک اصلی، نیاز به یک مدرک موقت جهت شرکت در آزمون های استخدامی سازمان ها و یا مقاطع تحصیلی بالاتر دارند. به این منظور در این فاصله زمانی، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه می توانند اقدام به دریافت گواهینامه موقت پایان تحصیلات نمایند. پس از اعلام فراغت از تحصیل  دانش آموختگان به وزارت متبوع ، دانش آموختگان رشته های معاف از طرح که مشمول خدمت نظام وظیفه نباشند، مجاز به اخذ گواهینامه موقت تحصیلی خواهند بود. دانش آموختگان مشمول طرح و مشمولین نظام وظیفه، پس از انجام خدمت طرح و نظام وظیفه می توانند درخواست گواهینامه موقت پایان تحصیلات نمایند. .مدت اعتبار این گواهی از زمان صدور به مدت ۵ سال بوده؛ فقط برای یک بار و به مدت ۲ سال قابل تمدید است. گواهینامه موقت ارزش ترجمه ندارد.

 

  1. هدف

هدف از این توافقنامه سطح خدمت، ارائه با کیفیت خدمت صدورگواهی موقت پایان تحصیلات به دانش آموختگان  این دانشگاه طبق ضوابط و آیین نامه های وزارت بهداشت می باشد. به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، کیفیت تحویل صدورگواهی موقت پایان تحصیلات به دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی مورد توافق قرار میگیرد.

  1. مسئولیت­

اداره دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به منظور تسهیل در صدور گواهینامه های موقت پایان تحصیلات اقدامات لازم را انجام می دهد.

-کمک و راهنمایی به متقاضیان جهت ثبت صحیح درخواست در سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان وزارت به آدرس: http://eg.behdasht.gov.ir

 -بررسی درخواست اولیه توسط مسئول اداره و سپس ارجاع به کارشناس

-بررسی مدارک و مستندات متقاضی و در صورت داشتن نقص یا کمبود در مستندات ارسالی، بازخورد به متقاضی در جهت اصلاح نواقص و کمبودها

-صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات

-تهیه یک کپی از مدرک و بایگانی آن در پرونده فیزیکی و الکترونیکی متقاضی

-تحویل حضوری یا پستی گواهینامه به متقاضی

  1. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی

خدمت گیرندگان درخواست صدورگواهی موقت پایان تحصیلات  مکلف هستند درخواست خود را از طریق سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان ثبت نموده  و مدارک و مستندات خواسته شده را کامل و طبق فایل راهنما بارگزاری نمایند.

اداره دانش آموختگان دانشگاه مکلف است در ابتدا در مورد چگونگی ورود به سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز در قالب فایل راهنما در سامانه متقاضیان را راهنمایی نماید. کلیه اطلاعات مربوط به مدت استفاده از آموزش رایگان، سهمیه قبولی و همچنین تعهدات منطقه ای دانش آموخته می بایستی در گواهینامه درج گردد .

مدارک لازم جهت صدور گواهینامه موقت

- اسکن عکس ۴ × ۳

- اسکن کارت ملی

- اسکن تمام صفحات شناسنامه

- اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت جهت آقایان

- اسکن گواهی انجام یا معافیت از طرح نیروی انسانی جهت رشته های طرح اجباری (پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوشبری، فوریتهای پزشکی)

  • در مواردی که دانش آموختگان در تمدید طرح به سر میبرند، در صورت صدور گواهی از سوی مدیر توسعه محل اشتغال طرح مبنی بر اتمام دوره طرح اجباری، صدور گواهینامه بلامانع است.

- اسکن گواهی تسویه حساب صندوق رفاه( جهت اخذ پرینت تسویه صندوق رفاه به معاونت دانشجویی دانشگاه استان محل زندگی خود و یا سامانه صندوق رفاه دانشجویان مراجعه نمایید.). https://students.srd.ir

ضمناً صدور گواهینامه موقت جهت دانش آموختگان مقطع تخصصی یا پی اچ دی و نیز افرادی که تعهد خاص دارند (دارای سند محضری) و اتباع خارجی مقدور نیست. در صورتیکه دانش آموخته دارای سند محضری به وزارت متبوع و یا سازمان دیگری باشد صدور گواهینامه موقت بعد از انجام تعهدات و ابطال سند بلامانع می باشد.

- در صورتیکه گواهینامه موقت پایان تحصیلات شخصی مفقود شود، صدور گواهینامه موقت المثنی پس از انجام تشریفات مربوطه امکان پذیر می باشد .     

متقاضی دریافت گواهینامه موقت پایان تحصیلات مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه صدور الکترونیکی مدارک دانش آموختگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این اداره ارائه نماید. http://eg.behdasht.gov.ir

  1. هزینه­ها و پرداخت­ها

طبق پیشنهاد شورای منتخب آموزشی دانشگاه و موافقت هیأت امناء دانشگاه، مقرر گردید به ازای صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات، مبلغ 800000 ریال معادل هشتاد هزار تومان  بابت ابطال تمبر و هزینه ارسال پستی مدرک، توسط دانش آموخته پرداخت گردد.

  1. دوره عملکرد

این توافقنامه سطح خدمت تا زمانی که لیست خدمات توسط وزارتخانه ارائه و تأیید می شود و د ستورالعل های مربوطه تغییر نکند اعتبار خواهد داشت. گواهی نامه موقت می بایستی بر اساس فرمت اصلی که توسط وزارت متبوع تهیه و ابلاغ گردیده تکمیل و صادره شود. پیشنهاد هر گونه تغییر در زمینه فرمت اصلی می-بایستی قبلا به وزارت متبوع (مرکز دانشجویی) اعلام تا پس از بررسی نتیجه رسما اعلام گردد

  1. خاتمه توافقنامه

این توافقنامه سطح خدمت تا زمانی که لیست خدمات توسط وزارتخانه ارائه و تأیید می شود و د ستورالعل های مربوطه تغییر نکند اعتبار خواهد داشت.

 

 

 


فاقد نظر